četvrtak, 6. studenoga 2014.

Kako odrediti podton kože

Zasigurno ste se nekad zapitali zašto vam ne odgovara određena nijansa pudera, rumenila, ruža ili odjeće. E pa glavni "krivac" za to  je podton vaše kože. Što bi to bilo? Podton možemo opisati kao pigment vidljiv ispod kože, ali on ne ovisi o boji tena. Dok se boja tena može mijenjati, pigment je nepromjenjiv.
 
 
Pravi podton kože otkrivaju podlaktice, nakit i bijela odjeća
 
 
Podtonove dijelimo u 3 skupine:
hladni (plavkasti i ružičasti podtonovi)
topli (žućkasti, maslinasti i podtonovi boje breskve)
neutralni
 
Kriteriji za određivanje podtona mogu biti boja očiju, brzina tamnjena kože, boja nakita i boja vena na zapešću. Osobe s plavim ili zelenim očima često su hladnog podtona, dok su osobe tamnijih očiju, vrlo vjerojatno toplog podtona. Slično je i sa brzinom tamnjenja kože, ako brzo tamnite na suncu i pri tome ne dobijete opekline, vjerojatno ste topli podton. Ako pak imate problema sa izlaganjem suncevim zrakama i lako izgorite ili pocrvenite, podton kože je hladan. Također, osobama sa toplim podtonom najbolje pristaje zlatan nakit, a osobama s hladnim, srebrni.
 
Podton najlakše možemo odrediti prema boji vena na zapešću. Ako su vam vene plavkaste, imate hladni podton, a ako su zelenkaste, topli. Ako prevladavaju i jedne i druge, vaš podton je neutralan. Bitno je vene promatrati na danjem svjetlu, a kao malu pomoć možete koristiti bijeli papir koji prislonite uz ruku.
 
Još jedan način je da oko glave omotate bijeli ručnik i pogledate se u ogledalu. Ako vam koža izgleda žućkasto, imate topao ten, dok osobe s hladnim podtonom imaju lagano plavkastu boju kože.
 
E sad, po ovom gore napisanom odabir pudera više ne bi trebao predstavljati problem. Vrlo je jednostavno: topli podton - žućkaste nijanse, hladni podton - ružičaste nijanse. Pročitala sam da vizažisti kažu da se puder nikada ne bi trebao isprobavati na zapešću ruke, već na prijelazu između lica i vrata. Bome ima u tome logike :)
 
 
 
Što se pak tiče svima toliko dragog crvenog ruža, osobe s toplim podtonom trebale bi birati crveni ruž s narančastim podtonom, dok hladnim podtonovima najbolje pristaje crveni ruž plavkastog podtona.  
 
 
I za kraj da zaključimo ovu priču :)
 
SVIJETLA KOŽA - TOPLI PODTON: boje koje najbolje pristaju - žuto-zlatna, koraljno crvena, narančasta, boja karamele, boja šampanjca i kobaltno plava boja, dok treba izbjegavati crnu, sivu i bijelu jer stvaraju preveliki kontrast s kožom.
 
Svijetla koža s toplim podtonom
 
 
SVIJETLA KOŽA - HLADNI PODTON: najbolje je nositi zagasito ružičastu, boju lavande ili šljive te nježnu plavu nijansu. Izbjegavajte svijetle tonove.
 
Svijetla koža s hladnim podtonom
 
 
TAMNA KOŽA - TOPLI PODTON: najbolje pristaju zagasiti i zemljani tonovi tj. jesenske boje - bež, narančasta, tamno smeđa i maslinasta te tamnosivi tonovi. Uz pastelne i plave boje koža će djelovati blijedo.
 
Tamna koža s toplim podtonom
 
 
TAMNA KOŽA - HLADNI PODTON: ovom tipu kože pristaju crvena, plava, crna i intenzivna ružičasta, a trebalo bi izbjegavati zemljane i svijetle tonove jer daju koži nezdravi sjaj.
 
Tamna koža s hladnim podtonom

Po ovome svemu meni ispada da sam topli podton, ali definitivno mi bolje odgovara rozi nego žućkasti puder, a što se tiče odjeće više mi pristaju hladnije boje nego tople...hmmm, malo sam sad zbunjola :)))
 
 Da li slažete s ovim tvrdnjama naših modnih i make up stručnjaka?
Koji je vaš podton i vaše idealne boje?

 
 
 
 
 

4 komentara:

  1. Ne slažem se sa svim tvrdnjama. :)
    Sve što si napisala je točno ALI postoje izuzeci.
    Ja sam neutralno-hladnog (rozog) podtona - svijetla/blijeda koža s rozim pigmentima, lako izgorim na suncu i ne mogu pocrniti, na lijevom zapešću imam plave a na desnom zelene vene, pristaje mi srebro i crveno zlato (a "obično" zlato ne), pristaju mi i zlatno i srebrno sjenilo, pristaju mi ruževi samo hladnih boja ili "boje mesa" ("korektor",koraljne, smečkaste svijetle, i tople nijanse roze i crvene mi ne stoje), pristaje mi crna i bijela odjeća (bež me "ispere") i plava/zelena/roza/crvena/ljubičasta (žuta i narančasta nikako).
    I ono što sam tek nedavno otkrila - godinama sam nosila pogrešne tekuće pudere! Kroz srednju školu sam nosila Maybelline Affinitone 003 Light Sand Beige koji je rozog podtona, i kada bih kupovala pudere i testere birala bih roskaste što je loše jer oni svi na meni oksidiraju i izgledaju narančasto. Sada UVIJEK biram pudere žutog podtona (ali ne prežute; npr. Bourjois mi je prežut) jer mi to žuto u njima neutralizira crvenilo u licu. Tako da nosim Catrice AMP 010, Catrice Nude Illusion 010, Oriflame The One Porcelain, Maybelline Affinimat 003 Light Sand Beige (Affinimat linija za razliku od svih drugih Maybelline pudera ima neutralne pudere), a pristaje mi i Max Faxtor Skin Luminizer 40 Light Ivory koji je jako svijetao (skoro kao Revlon Colorstay 110 Ivory) i roz ali ne preroz (MF puderi su svi rozi koliko sam vidla).

    Uglavnom, postoje izuzeci i nije točno da hladni podton mora nositi roze pudere a topli/maslinasti žute. Može i ne mora biti tako.
    Moja prijateljica je neutralnog podtona i može nositi i roze i žute ali joj žuti stoje bolje, dok prijateljica s maslinastim podtonom (koja je tamnija uz to) jako teško nalazi pudere i često kupuje žute jer s rozima izgleda preneprirodno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala Ivana na komentaru i na praćenju, jako me razveselilo dok sam vidla da imam prvog sljedbenika :*

      Izbriši
  2. Slažem se da postoje izuzeci! Ja sam toplog podtona, ali imam plavo-zelene oči. Od ruževa mi najbolje stoje nude (mislim da taj ruž svima stoji!) i tamna boja šljive. od odjeće, najbolje mi stoje sve nijanse plave boje, osim baby plava, zatim bijela, crna, siva, "prljavo" roza. Ne vidim se nikako u smeđim, zlatnim, narandžastim nijansama

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Definitivno postoje iznimke...evo ja sam svijetla koža, topli podton, ali gotovo nikada ne nosim žuto, zlatno i narančasto jer se ne vidim u tim bojama. Najbolje mi pristaju plava, svjetlo roza i ljubicasta. Što se tiče ruževa također mi bolje stoje hladnije nijanse, a žućkasti ton pudera mi uopće ne paše. U biti po venama ispada da sam neutralni podton, a po licu topli :)

      Izbriši

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...